Recept..!!

Nu kommer äntligen receptet på den goda kladdiga kakan..
 
175C
12PORTIONER
 
2st ägg
2dl strösocker
3msk kakao
1tsk vaniljsocker
1tsk bakpulver
100g smör
100g hackad mörk choklad
 
Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret tillsammans med den mörka chokladen, på svag värme. Blanda ihop dem torra ingredienserna. Blanda försiktigt ihop alla ingredienser, häll upp i en smörad form och grädda i cirka 20min. Låt svalna!  
 
Glasyr:
1,5dl vispgrädde
1,5dl strösocker
0,5dl ljus sirap
0,5 msk smör
2dl saltatde jordnötter ( Men jag hade rostade mandlar och hasselnötter + flingsalt )
Koka ihop allt utan nötterna, till 120grader. Häll i nötterna, låt svalna något. Häll ut glasyren över kakan.
Servera med Grädde..!!
 
Eftersom jag redan vissat bild på kakan.. Så vissar jag istället lite bilderna på mina tavlor! En avslappnande hobby..!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0